Kolej kontra busy. Zaczęła się cenowa walka o klienta

Czytaj dalej
Fot. unsplash.com
Sławomir Skomra

Kolej kontra busy. Zaczęła się cenowa walka o klienta

Sławomir Skomra

Kolej obniżyła ceny biletów do Warszawy. PolskiBus.com odpowie tym samym.

W poniedziałek w południe szefowie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe podpiszą umowę na modernizację trasy Lublin - Otwock.

A to oznacza, że w niedzielę, 11 czerwca linia kolejowa wiodąca do Warszawy zostanie zamknięta do końca 2018 roku. Pociągi jadące z Lublina do stolicy będą do tego czasu jeździły objazdem przez Łuków. To z kolei wydłuży podróż do ok. trzech godzin (teraz pociągi jadą ok. 2 godziny i 20 minut).

I właśnie z tego powodu PKP Intercity już obniżyły ceny biletów. Teraz za podróż w drugiej klasie nie płaci się 39,90 zł tylko 30,90 zł.

Na utrudnieniach na kolei chcą zarobić przewoźnicy autobusowi. Stanisław Olszak, współwłaściciel popularnej firmy przewozowej Contbus kursującej na trasie Lublin - Warszawa ocenia, że część pasażerów kolei przesiądzie się do busów i autokarów.

- Mieliśmy już takie sygnały - przyznaje i deklaruje: - Jeśli zainteresowanie naszą ofertą się zwiększy, to w każdej chwili jesteśmy podstawić dodatkowe samochody. Możemy także wyjechać w trasy dużymi autobusami.

PolskiBus.com wspólnie ze swoim partnerem biznesowym PKS Polonus już w piątek uruchomił kolejne połączenia z Lublina do stolicy. W sumie w ofertcie tych firm jest 11 połączeń w dwie strony na dobę.

Dodatkowo PolskiBus.com chce walczyć o klientów zatrzymując się na dwóch nowych przystankach w Warszawie. To Pl. Defilad i Dworzec Zachodni.

Lecz najważniejsze jest to, że szefostwo PolskiBus.com za swego największego konkurenta na rynku uznaje właśnie kolej i dlatego, jak mówi nam Piotr Pogonowski, dyrektor ds. marketingu i komunikacji PolskiBus.com firma zmieni cennik.

Będzie obniżka cen biletów z Lublina do Warszawy. Jednocześnie nadal będziemy przeprowadzać promocje cenowe

- zapowiada Pogonowski.

Konkretne decyzje mają zapaść w najbliższym czasie.

Wyjaśnijmy, że firmy przewozowe kursujące z Lublina do Warszawy pokonują trasę w trzy godziny. Czyli dokładnie tyle, ile podczas wielkiej modernizacji linii nr 7 będą jechały pociągi do stolicy.

Czym szybciej i taniej do Warszawy?

Sprawdzamy, jakim środkiem transportu do stolicy dojedziemy taniej i szybciej. Pociąg, bus czy autobus?

Załóżmy, że w poniedziałek, 12 czerwca wyjeżdżamy z Lublina do Warszawy i na miejscu chcemy być około godziny 8 rano.

Tego dnia trasa kolejowa do stolicy będzie już zamknięta i wybierając pociąg trzeba liczyć się z trzygodzinną podróżą przez Łuków. W nowym rozkładzie jazdy PKP wyjazd z Lublina jest o godz. 5.09 i na Dworcu Centralnym wysiadamy o godzinie 8.02. Cena podróży w drugiej klasie to - po obniżce - 30.90 zł.

Busy co chwila
Mamy w Lublinie to szczęście, że na trasie do Warszawy jeździ wielu przewoźników. Białe busy Contbusu odjeżdżają z ul. Ruskiej. Jeśli chcemy pojechać do Warszawy, to 12 czerwca trzeba wyjechać o godz. 5.15. Podróż trwa 2 godziny i 40 minut choć może się nieznacznie wydłużyć w zależności od natężenia ruchu.

Contbus zatrzymuje się na parkingu przy Hotelu Mariott. Bilet kosztuje 30 złotych.

Firma przewozowa, Big Bus ma kursy o godz. 4.04 lub o 5.25. W pierwszym przypadku jest się w centrum stolicy o godz. 7.24 a w drugim o 8.45. Cena za taką podróż to 20 złotych.

Czerwony autobus
Żeby pojechać autokarem PolskiBus.com też trzeba wstać wcześniej, bo odjazd z Dworca Głównego przy al. Tysiąclecia zaplanowany jest na godzinę 5. Samochód melduje się w stolicy po równo trzech godzinach podróży o godz. 8 na Dworcu Autobusowym Metro Wilanowska.

Cena? Jeśli ktoś kupił bilet dzień wcześniej, to za miejscówkę musiał zapłacić 14 złotych. Jednak trzeba zauważyć, że im później kupi się bilet, tym jego cena będzie wyższa. Jednak maksymalnie do 20 zł w dzień powszedni i 25 zł w weekendy.

Sławomir Skomra

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.