Liceum po reformie: czego będzie nauczać?

Czytaj dalej
Fot. archiwum
Aleksandra Dunajska

Liceum po reformie: czego będzie nauczać?

Aleksandra Dunajska

Przeładowana, encyklopedyczna, nie pozostawiająca dowolności nauczycielowi - tak część dyrektorów ocenia nową podstawę programową dla liceów. Inni wskazują na jej pozytywne aspekty. Według nowych zasad uczniowie zaczną się uczyć w od roku szkolnego 2019/20.

Podstawa programowa to dokument określający m.in., czego uczniowie mają się uczyć i jakie umiejętności zdobyć. Zmiana dokumentu to efekt reformy oświaty - w roku szkolnym 2019/20 pierwsi uczniowie rozpoczną naukę w czteroletnich liceach, pięcioletnich technikach i szkołach branżowych II stopnia.

- Pewne zagadnienia zostały przeniesione do liceum z gimnazjum - zauważa Monika Wrona, dyr. XXIII LO w Lublinie, nauczycielka matematyki.

Adam Kalbarczyk: Podstawa stawia na wiedzę encyklopedyczną, mniej na kształtowanie umiejętności myślenia i rozwiązywania problemów

Nowa podstawa programowa dla liceów. Co w niej jest i jak zmiany oceniają nauczyciele - o tym przeczytasz w naszym artykule.

Pozostało jeszcze 75% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Aleksandra Dunajska

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.