Lider w branży bankowej stawia na jakość

Czytaj dalej
Fot. Anna Kurkiewicz
Dorota Krupińska

Lider w branży bankowej stawia na jakość

Dorota Krupińska

Jan Karwański, dyrektor Regionu Bankowości Detalicznej PKO Banku Polskiego w Lublinie: - Działamy w Polsce od prawie 100 lat. PKO Bank Polski jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku i stał się bankiem wielu pokoleń.

Jesteście jednym z największych przedsiębiorstw na świecie, według magazynu Forbes i największym bankiem w Polsce. Jaką rolę pełnicie w województwie lubelskim?

Na rynku lubelskim także jesteśmy w czołówce. PKO Bank Polski jest najczęściej wybieranym przez klientów bankiem. Jesteśmy obecni we wszystkich miastach powiatowych Lubelszczyzny, a także w małych miejscowościach. Na terenie województwa mamy 47 oddziałów oraz 24 agencje bankowe. Klienci do dyspozycji mają 133 bankomaty, z czego 39 z funkcją wpłatomatu.

Bardzo dynamicznie rozwijamy, jako jedyny bank w kraju, Szkolne Kasy Oszczędności. Co drugi uczeń Lubelszczyzny należy do SKO. W roku szkolnym 2016/2017 do programu przystąpiło 851 uczniów. Jesteśmy obecni w 217 placówkach szkolnych Lubelszczyzny.

Proponujemy szeroki wybór produktów finansowych. Co miesiąc oferujemy nowości. Bank wkracza też w nowe technologie. Jednym z przykładów może być aplikacja IKO, czyli dostęp do konta przez telefon. Aplikacja ta to nie tylko informacja o rachunkach, ale także możliwość przekazania pieniędzy na dowolny numer telefonu i wypłata gotówki w bankomatach bez fizycznego użycia karty.

Można z niej korzystać w domu, z ulicy, kawiarni, nie wybierając się do banku. Ponadto w Lublinie posiadamy całodobową infolinię bankową, która obsługuje klientów z całego kraju i zagranicy.

Trudno wyobrazić sobie współczesne finanse bez internetu. Ile osób korzysta z obsługi tradycyjnej, z tzw. okienka, a ile z nowych technologii?

W naszym banku około 1,2 mln klientów korzysta z aplikacji IKO, a w bankowości internetowej jest 6,8 mln klientów. Jesteśmy pod tym względem liderem w kraju. Z każdym miesiącem rośnie liczba nowych użytkowników. Mamy już przewagę osób, które korzystają z nowych technologii nad osobami z tradycyjną obsługą przez pracownika.

Wróćmy do słynnych kas SKO. Pomysł narodził się ponad 80 lat temu. Jak wygląda to współczesne oszczędzanie wśród dzieci i młodzieży?

Uczniowie są aktywni. Nie jest to taka skala oszczędności jak w małych i średnich przedsiębiorstwach. Ważna jest idea. Uczymy jak oszczędzać, zdobywać pierwsze doświadczenia finansowe. To także nauka gospodarności. Jednym słowem edukujemy. Wielu tych uczniów po skończeniu szkoły zakłada u nas pierwsze konto i zostaje naszymi klientami. Kiedyś ten system oszczędzania kojarzył się z książeczką. Dziś nauczyciele i opiekunowie mają do dyspozycji nowoczesną platformę internetową.

Obsługujecie klientów indywidualnych, ale i firmy, duże korporacje. Jak wygląda ta wzajemna współpraca?

Wszystkie produkty, które posiadamy, są dostosowane do oczekiwań klientów. Zawsze jesteśmy otwarci i chętni do współpracy z tymi, którzy mają pomysł na biznes i swój rozwój. Wspieramy również tych, którzy już odnieśli sukces zawodowy i prowadzą działalność, ale chcą się dalej rozwijać.

Mamy w banku pion dedykowany klientom korporacyjnym. Z każdym rokiem nasze możliwości dla korporacji i dla firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw rosną. Finansujemy kilkadziesiąt tysięcy firm z regionu, co przekłada się na rozwój gospodarczy tego obszaru.

Prześledziłam waszą historię. Stale zgarniacie jakieś trofea: lider rynku kart płatniczych, największy wzrost liczby kont...

Działamy w Polsce prawie od 100 lat. PKO Bank Polski jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku i stał się bankiem wielu pokoleń. Myślę, że istotna jest kwestia świadomości narodowej Polaków.

Znaczna część naszego dochodu trafia do skarbu państwa. Jesteśmy ponadto postrzegani jako solidny bank. Klienci są zadowoleni z naszych usług.

Kolejny element, który wpłynął na nasz sukces, to ciągła edukacja personelu. Stawiamy coraz większe wymagania pracownikom. Dążymy do tego, by obsługa i jakość usług były na jak najwyższym poziomie.

Contact Center PKO Banku Polskiego czyli infolinia po raz dziesiąty znalazła się na podium, jako lider. „Najlepsza Infolinia” w badaniu jakości obsługi Instytucja Roku. Jesteśmy przykładem banku dynamicznie się rozwijającego.

A jaka jest społeczna rola banku?

Od lat wspieramy projekty istotne dla lokalnych społeczności, służące wspieraniu przedsiębiorczości, innowacyjności i integracji środowisk w regionie lubelskim. Można powiedzieć, że niewiele jest inicjatyw, w których nas nie ma. Od wielu lat sponsorujemy m.in. galę honorową Ambasadora Województwa Lubelskiego, Muzeum Lubelskie, Filharmonię Lubelską, Zamojskie Lato Teatralne czy Centrum Spotkań Kultur.

Tradycją banku stała się też organizacja na Lubelszczyźnie Bankowej Akcji Honorowego Krwiodawstwa, której celem jest nie tylko zbiórka krwi, ale także podniesienie wiedzy na temat krwiodawstwa i krwiolecznictwa oraz pozyskiwanie nowych dawców. Każdego roku bank organizuje również Spotkania Mikołajkowe dla dzieci z Domów Dziecka.

Wiem, że jesteście organizatorem akcji na rzecz osób chorych.

Od kilku lat realizujemy autorski program „PKO Biegajmy razem” i wspieramy największe imprezy biegowe w kraju. Po raz kolejny zostaliśmy także partnerem PKO Półmaratonu Solidarności. Podczas tych wszystkich wydarzeń organizowane są akcje charytatywne „biegnę dla” zarówno dla potrzebujących dzieci, jak i dorosłych.

Fundacja PKO Banku Polskiego przekazuje środki na ich leczenie za granicą i w kraju. I tak np. podczas 5 PKO Półmaratonu Solidarności, który odbył się 3 czerwca, z kartką „biegnę dla Emilki” wystartowało 365 zawodników. W tym roku 400 osób pobiegło też dla Julki, 226 dla Wiktorii i Mikołaja, 104 dla Jasia i 66 dla Agnieszki.

Dorota Krupińska

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.