Maciej Badowski

Najmłodsze pokolenie woli korzystać z rzeczy, a nie kupować je na własność

Najmłodsze pokolenie woli korzystać z rzeczy, a nie kupować je na własność Fot. freeimages.com
Maciej Badowski

Przedstawiciele pokolenia Y wolą płacić za dostęp do dóbr lub usług niż kupować je na własność. Ponadto, według obecnych 30-latków, korzystanie z dóbr jest bardziej opłacalne niż ich posiadanie i mniej obciąża domowy budżet. Zdaniem ekspertów w ten trend coraz częściej stara się wpisywać branża motoryzacyjna.

Zmienia się sposób myślenia o wartości, jaką niesie ze sobą własność. 81 proc. badanych przez Pricewaterhouse Coopers przyznało, że bardziej opłaca się korzystać z dóbr niż posiadać je na własność. Dla 43 proc. posiadanie produktu na własność jest niepotrzebnym ciężarem dla budżetu, a 57 proc. przyznało, że usługi oparte na dostępie do różnych zasobów są atrakcyjną alternatywą dla kupowania.

Dowiedz się, na czym polega „access economy”, czyli „ekonomii dostępu” i dlaczego tak zmienia się  mentalność młodego pokolenia. 

Pozostało jeszcze 68% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Maciej Badowski

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.