Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Piotr i Paweł nie znika z rynku, ale czy się na nim utrzyma? Niektórzy wynajmujący wypowiadają umowy

Czytaj dalej
Fot. Pawel F. Matysiak
Marta Danielewicz

Piotr i Paweł nie znika z rynku, ale czy się na nim utrzyma? Niektórzy wynajmujący wypowiadają umowy

Marta Danielewicz

Poznańska sieć sklepów delikatesowych Piotr i Paweł nie zamierza zniknąć z rynku. Pozbywa się jednak części sklepów, a niektórzy wynajmujący lokale spółce chcą zerwać z nią umowy.

Od 12 września poznańska sieć sklepów Piotr i Paweł jest objęta postępowaniem sanacyjnym. Ma to pozwolić spółce stanąć na nogi i wyjść z zadłużenia.

Jednym z zapowiedzianych przez zarząd kroków restrukturyzacji firmy było zamykanie nierentownych sklepów Piotra i Pawła. Proces ten jest w trakcie realizacji – docelowo sieć będzie miała ponad 70 sklepów.

– Zbadaliśmy nasze sklepy pod kątem 6 parametrów, wśród których były takie elementy jak: dodatnia EBITDA, lokalizacja, potencjał, konkurencja znajdująca się wokół, a także to, czy dany sklep znajduje się w tej części miasta, gdzie możemy liczyć na naszych docelowych klientów

– mówi Marek Miętka. – Zamykamy zatem te sklepy, które w aktualnej sytuacji rynkowej nie osiągają zakładanych wyników i jest to element naszego planu – dodaje.

Łącznie od września zamkniętych zostało dziesięć marketów. – Dziś głównym wyzwaniem jest jak najszybsze cięcie tych kosztów. Jeśli nie zamkniemy nierentownego sklepu dziś, tylko za miesiąc, to przez miesiąc poniesiemy dodatkowe koszty… Kluczowa dla nas jest szybkość zrealizowania procesu optymalizacji wydatków – mówi Adam Chechłowski, prezes Capital Partners, który w lutym tego roku stał się właścicielem Piotra i Pawła.

Dodatkowo zarząd prowadzi negocjacje z inwestorami branżowymi, którzy byliby zainteresowani kupnem sklepów od sieci. We wrześniu Biedronka stała się właścicielem 5 takich obiektów.

A jak wygląda aktualna sytuacja finansowa sieci? – Wychodzimy na prostą - zarówno pod względem wyników finansowych, jak i zatowarowania sklepów. Ruszamy z kampaniami promocyjnymi. W listopadzie otworzymy wzorcowy sklep. Będzie to przebudowa istniejącego już obiektu w Poznaniu – zapowiada Aleksander Rosa, rzecznik sieci Piotr i Paweł.

Od momentu otwarcia postępowania sanacyjnego wszystkie długi, które miała spółka uległy czasowemu zamrożeniu. Firma musi jedynie regulować płatności na bieżąco. Czy tak jest?

W dalszej części tekstu przeczytasz:

  • Jak spółka Piotr i Paweł komentuje te doniesienia?
  • Jakie ma plany na restrukturyzację firmy?
  • Gdzie otworzy się pierwszy wzorcowy sklep sieci?
Pozostało jeszcze 44% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące wycofania zgody znajdziesz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Marta Danielewicz

m.danielewicz@glos.com

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.kurierlubelski.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2018 Polska Press Sp. z o.o.