Sport - to tutaj sponsorzy najchętniej się udzielają

Czytaj dalej
Fot. Łukasz Kaczanowski
Krzysztof Nowacki

Sport - to tutaj sponsorzy najchętniej się udzielają

Krzysztof Nowacki

Sponsoring sportu jest jednym z najpopularniejszych działań w obszarze Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Jego rola nie ogranicza się wyłącznie do sportu profesjonalnego, tego na najwyższym poziomie. Coraz przychylniej firmy patrzą na sport młodzieżowy i amatorski.

Sport wzbudza emocje u większości osób. Jest jednym z najważniejszych elementów życia i dlatego firmy chcące działać prospołecznie chętnie angażują się w sportową rywalizację. A popularność sportu, jego częsta obecność w mediach, pozwalają firmom mocno zaakcentować swoją obecność i podkreślić rolę, jaką pełnią dla - najczęściej, ale nie zawsze - lokalnej społeczności. Poza tym bycie w gronie sponsorów największych wydarzeń sportowych stanowi dla firm również duży prestiż.

Wsparcie w ramach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, to dla klubów nieoceniona pomoc. Tylko dzięki zaangażowaniu Zakładów Azotowych „Puławy”, w tym mieście odrodziła się piłka ręczna. Zawarta w 2003 roku, i kontynuowana do dzisiaj, umowa sponsorska pozwoliła zbudować jeden z najlepszych ośrodków szczypiorniaka w kraju.

W Puławach zbudowano jeden z najsilniejszych klubów piłki ręcznej w Polsce. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie wsparcie udzielone przez Grupę Azoty Zakłady Azotowe „Puławy”

A jednym z najbardziej utytułowanych klubów piłki nożnej na Lubelszczyźnie jest Górnik Łęczna - założony w 1979 r. z inicjatywy pracowników kopalni. Sponsoring piłkarzy jest dla spółki Lubelski Węgiel Bogdanka jedną z form właśnie aktywności społecznej.

Zaangażowanie w sport spółek z udziałem Skarbu Państwa nasiliło się w ostatnich latach. Często jest jednak uzależnione od sytuacji politycznej w kraju. Ministerstwo Skarbu Państwa i Ministerstwo Sportu i Turystyki opracowały niedawno dokument „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa”.

Społeczna odpowiedzialność coraz częściej widoczna jest przy imprezach amatorskich. Pozwala ona angażować do udziału w zawodach coraz większe rzesze zawodników, a jednocześnie popularyzuje zdrowy tryb życia.

W Lubartowie od kilkudziesięciu lat organizowane jest „Święto Roweru”, jednodniowa impreza nastawiona na rodzinną rekreację. Co roku przyciąga tysiące rowerzystów z całego regionu i bije rekordy frekwencji.

Nie zawsze jednak udaje się zbudować długofalowe relacje ze sponsorem. Przekonali się o tym m.in. organizatorzy Maratonu Lubelskiego oraz kilku mniejszych cyklów biegowych, w których uczestniczą tysiące amatorów. W tym roku, po dwuletniej współpracy, ze wsparcia biegaczy zrezygnował PZU.

Krzysztof Nowacki

Dziennikarz działu sportowego Kuriera Lubelskiego

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.