Szybka kolej stanęła. Polskie firmy zostały bez pieniędzy

Czytaj dalej
Fot. PKP-Polskie-Linie-Kolejowe-S.A.
Sławomir Skomra

Szybka kolej stanęła. Polskie firmy zostały bez pieniędzy

Sławomir Skomra

- Gdyby od początku mówiono nam prawdę, to w ogóle byśmy się w to nie pchali - mówi szef firmy remontującej tory Lublin - Dęblin. Włoska firma Astaldi zerwała umowę i jest mu winna 7 mln zł.

Te miliony to ułamek tego, co firma Astaldi jest winna wszystkim polskim podwykonawcom. Włosi właśnie oficjalnie przyznali, że porzucili modernizację trasy kolejowej Lublin - Dęblin. To część projektu szybkiej kolei do Warszawy, wartego 3,5 mld zł. Firma Astaldi za swój odcinek miała otrzymać blisko 1 mld zł.

Kłopoty Włochów oznaczają problemy dla polskich wykonawców, którym Astaldi od dłuższego czasu nie płaciła. O tym szerzej piszemy w artykule.

Pozostało jeszcze 85% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Sławomir Skomra

Pracuje w mediach już kilkanaście lat. Od kilku w redakcji "Kuriera Lubelskiego". Zajmował się niemal wszystkimi działkami dziennikarskimi - od służby zdrowia do biznesu. Teraz zajmuje się głównie polityką, samorządem i policją.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.kurierlubelski.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.