Ul. Grygowej z nowymi wiaduktami i asfaltem

Czytaj dalej
Fot. Anna Kurkiewicz
Artur Jurkowski

Ul. Grygowej z nowymi wiaduktami i asfaltem

Artur Jurkowski

Do końca marca 2019 roku ma być przebudowany 1,5-kilometrowy odcinek ul. Grygowej, na odcinku od ul. Pancerniaków do ul. Metalurgicznej.

Powiało optymizmem. - Możemy wydać o 26 milionów mniej niż szacowaliśmy - podkreśla Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza. Chodzi o przebudowę ul. Grygowej wraz z budową nowych wiaduktów. We wtorek ratusz poznał oferty złożone w przetargu na realizację tej inwestycji.

O kontrakt walczy sześć firm. Ich kosztorysy wahają się od 70,2 do 97 mln zł. Ratusz był gotów wydać 96,5 mln zł.

Najtańszą ofertę złożył Budimex, który budował m.in. dwie dojazdówki do obwodnicy: al. Solidarności oraz ul. Mełgiewską.

- Wykonawcę prac możemy poznać pod koniec wakacji. Roboty ruszą jesienią - zapowiedział Kieliszek.

W pierwszej fazie inwestycji wykonawca zajmie się wiaduktem. To, co obecnie go wyróżnia, to długość (ok. 750 metrów, jest najdłuższy w mieście) oraz stan techniczny (jest tak zniszczony, że już od 2012 r. obowiązuje na nim ruch jednokierunkowy).

Zamiast jednego wiaduktu będą cztery nowe. Pierwotnie ratusz chciał, aby inwestycja zaczęła się od budowy dwu wiaduktów (stojących jeden po drugim) po lewej stronie - patrząc od strony Pancerniaków - obecnego obiektu. Później zburzony miał być obecny wiadukt. Następnie w tym miejscu powstałyby kolejne dwa wiadukty.

Cztery krótkie wiadukty będą łatwiejsze w utrzymaniu i tańsze w budowie

- tłumaczy Kieliszek.

Ul. Grygowej z nowymi wiaduktami i asfaltem
Anna Kurkiewicz Ul. Grygowej. Przebudowa drogi, wraz z budową wiaduktów, będzie kosztować co najmniej 70,2 mln zł

Możliwy jest też inny wariant. Na początek wyburzony zostałby obecny wiadukt. Później dopiero ruszyłaby budowa nowych. - O takie rozwiązanie zwrócił się jeden z oferentów. Dopuszczamy je, ale to nie oznacza, że automatycznie dajemy na nie zgodę - wyjaśnia Kieliszek.

Warunkiem rozpoczęcia prac od wyburzeń jest uzyskanie przez wykonawcę zgód wszystkich użytkowników (m.in.: pogotowia, straży pożarnej, okolicznych mieszkańców, ZTM) na takie rozwiązanie.

Przebudowa obejmie 1,5-kilometrowy odcinek Grygowej od ul. Pancerniaków do ul. Metalurgicznej. Nowa trasa będzie miała dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu (skrajnie prawe zostaną zarezerwowane dla autobusów).

Przed wiaduktami - jadąc od strony Pancerniaków - po-wstanie rondo. - Umożliwi komunikację z ul. Rataja - dodaje Kieliszek.

Wzdłuż jezdni powstaną obustronne ścieżki rowerowe (poza wiaduktami, gdzie będzie ona tylko na obiekcie zachodnim), obustronne chodniki. Wykonane mają być trakcja trolejbusowa oraz zatoki autobusowe.

Oferenci chcą wykonać wszystkie roboty do końca marca 2019 r. (o dwa miesiące szybciej niż oczekiwał ratusz). Inwestycja w ok. 85 proc. na być sfinansowana z funduszy unijnych.

Artur Jurkowski

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.kurierlubelski.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.