Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Niektóre samorządy stosują złe praktyki, inne urzekają szczerością. Co w roku wyborów mówi nam raport przygotowany przez studentów?

Czytaj dalej
Fot. fot. Mikołaj Woźniak
Mikołaj Woźniak

Niektóre samorządy stosują złe praktyki, inne urzekają szczerością. Co w roku wyborów mówi nam raport przygotowany przez studentów?

Mikołaj Woźniak

Grupa studentów zbadała, czy mieszkaniec może liczyć na pomoc i informację od samorządów. Wyniki wskazują, że dużo jest jeszcze do poprawy. Na wysłane przez „tajemniczego klienta” pytania zareagowała niewiele ponad połowa z 226 wielkopolskich gmin. A wszystko to w… przed tegorocznymi wyborami samorządowymi.

Badanie prowadzone było w listopadzie i grudniu ubiegłego roku. Później powstał raport podsumowujący wyniki. Grupa studentów z Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM pod naukową opieką dr. Mikołaja Tomaszyka stworzyła profil tajemniczego klienta – Anny Markiewicz, która niebawem chce się przeprowadzić do danej gminy. Jej sytuacja życiowa miała pozwolić samorządowcom na wykazanie się i przygotowanie bogatej w informacje odpowiedzi.

I tak pani Anna (której założono nawet konto na Facebooku) była 32-letnią matką dwójki dzieci i żoną. Jedno z dzieci miało właśnie pójść do pierwszej klasy, a drugie było niepełnosprawne. Pytania dotyczyły więc świadczeń pieniężnych dla niepełnosprawnych dzieci, dowozu do szkoły, zajęć pozalekcyjnych, istnienia ośrodka kultury, gdzie dzieci mogłyby spędzić wolny czas, przystosowania szkół do niepełnosprawnych dzieci i możliwości założenia Banku Czasu, czyli własnej działalności gospodarczej.

Studenci podzielili gminy na te, które posiadają na stronie internetowej zakładkę „zadaj pytanie”, te z którymi można się skontaktować za pomocą formularza i te, do których można pisać tylko na ogólny adres mailowy.

Łącznie 226 wiadomości do wszystkich wielkopolskich gmin. Reakcji było… 133.

Ostatecznych odpowiedzi jeszcze mniej.

W pozostałej części artykułu przeczytasz:

  • - jak w badaniu wypadł Poznań?
  • - jak "tajemniczego klienta" traktowały gminy?
  • - kto wykonał badanie?
Pozostało jeszcze 68% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące wycofania zgody znajdziesz tutaj.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Mikołaj Woźniak

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.kurierlubelski.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2018 Polska Press Sp. z o.o.