Za nami 9. edycja akcji „Koduj z Gigantami”. W warsztatach programowania wzięło udział blisko 11 tysięcy uczniów!
Zakończyła się już tegoroczna edycja akcji „Koduj z Gigantami”, więc przyszedł czas na podsumowanie. Już wiadomo, że tym razem w bezpłatnych warsztatach programowania wzięło udział blisko 11 tysięcy uczniów z Polski i zagranicy.
W ramach akcji „Koduj z Gigantami” organizowanej przez międzynarodową szkołę Giganci Programowania, przez dwa tygodnie odbywały się trwające 1,5 h zajęcia stacjonarne (a także za pośrednictwem internetu) w maksymalnie 12-osobowych grupach, podczas których dzieci i młodzież poznawała podstawy programowania. Jak podają organizatorzy, łącznie w tegorocznej edycji wzięło udział ponad 9,5 tys. uczniów z Polski oraz 1,2 tys. uczestników z Chorwacji, Hiszpanii, Słowacji, Chile, Meksyku i Bośni i Hercegowiny!
- Dzięki zajęciom zrozumiałam, że chciałabym zostać programistką i stworzyć swoją grę lub aplikację. Myślę, że to wspaniałe uczucie tworzyć gry i aplikacje, które mogą być użyteczne dla społeczeństwa - mówi 17-letnia Alicja z Lublina, jedna z uczestniczek tegorocznego „Koduj z Gigantami”.
- Ostatnia edycja akcji „Koduj z Gigantami” została osadzona w 7 najpopularniejszych grach: Minecraft, Fortnite, Brawl Stars, Among Us, Roblox, CS GO i League of Legends. Młodsza grupa wiekowa miała możliwość poznania podstaw programowania w środowiskach takich jak: Scratch, Minecraft, App Inventor i Roblox, a uczniowe klas 7-8 oraz starsi w środowisku C#, Visual Studio oraz Python - podsumowują organizatorzy.
W tym roku po raz pierwszy w ramach akcji odbyły się także warsztaty online, podczas których uczestnicy mogli sprawdzić swoją matematyczną wiedzę na poziomie szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Zadania były oparte na przykładach z testów ósmoklasisty i maturzysty, a całość powstała przy współpracy z egzaminatorem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
[polecane]21984301;[/polecane]
9. edycja akcji zakończyła się 26 września, ale nie oznacza to końca niespodzianek. Organizatorzy „Koduj z Gigantami” przygotowali jeszcze konkurs programistyczny „Starcie Gigantów” skierowany dla uczniów klas 1-4 oraz klas 5 i starszych.
Jak wziąć udział w konkursie? Oto zasady:
Uczniowie klas 1-4 mają za zadanie stworzyć projekt programistyczny zatytułowany „Starcie Gigantów”, wykonany w programie Scratch (np. gra lub animacja).
Z kolei uczniowie klas 5 i starsi mają stworzyć projekt programistyczny strony internetowej o tym samym tytule, ale w programie Glitch (forma dowolna).
Następnie szkoła przeprowadza wewnętrzny konkurs, w trakcie którego samodzielnie wybiera zwycięski projekt i następnie zgłasza go organizatorom „Starcia Gigantów”.
Więcej informacji znajdziecie tutaj.
[polecane]22040523,22037969,22039733,22037143,22033009,22031637,1;POLECAMY:[/polecane]